Festival för systerskap.

systerskap
Igår var det internationella kvinnodagen och invigningen av Festival för systerskap!
Vi samlades på torget i stan och manifesterade.
Därefter gick vi till stadsbiblioteket och fikade lite.
banderoll
På kvällskvisten lyssnade jag och mina vänner på författaren Barbara Voors, en väldigt intressant föreläsning som handlade om skrivande.
barbara
Efter mötet med Barbara gick jag och två vänner och tog en öl (jag tog ingen öl, men det lät liksom bra).
Vi pratade, drack och skrattade och mötte nya människor.

Just det, jag klarade mitt livs första hemtenta!!

Kommentarer


Postat av: Josefin moberg

Åh, intressant med barbara voors. Hennes bok älskade du var min favorit i många tonår. HAr du läst den?

Demonstrerade också här i göteborg igår:) Min bästa vän i klassen är väldigt intresserad av genusfrågan och drog med mig vilket var bra!

2011-03-09 @ 22:15:23


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: