Det där med att få säga vad man tycker.

I Sverige har vi någonting som kallas yttrandefrihet, ett jäkligt bra koncept. Dock verkar det gälla alla utom mig just nu, det är så det känns i alla fall.
Jag har många starka åsikter och principer, någonting som jag inte är ensam om, och jag värnar om dessa.
Det jag har märkt är att folk lackar ur totalt när jag delar med mig av saker som jag är intresserad av, tex. genus och normer. Det här är någonting jag brinner för enormt mycket och jag tycker det är viktigt.
Men ska det vara så att jag förlorar både mina syskon och vissa av mina vänner för att jag har åsikter och principer? Ska jag behöva vara tvungen att sitta still och hålla käften?
Nej, jag vill vara med och förändra världen i den mån jag kan och passar det inte så får det faktiskt vara kära vänner och familj.
Det här är jag, Charlie, och det är såhär jag föddes.

Kommentarer


Postat av: Doris

vart är gillaknappen? <3

2011-11-06 @ 13:43:02

Postat av: Charlie

Ja, jag borde nog fixa en ;)

2011-11-06 @ 13:44:31
URL: http://horfiwiel.blogg.se/

Postat av: emily

precis som dom har sina åsikter om att det är inte är okej, så är dina åsikter att det är okej. Vad är det som ger dem "rätten" att tycka att det du tycker är fel? De har en åsikt, precis som du. är det bara de som har rätt till att ha en? Stå på dig. Tyck det du tycker, det är bra! Hur skulle det se ut om alla tyckte likadant. Jag har en kompis som är världens jäkla Sd anhängare och åker r unt och protesterar och har sig, jag håller absolut inte med henne. Men hon måste få ha sina åsikter och jag RESPEKTERAR dem, men jag håller absolut INTE med henne. Men vi är ju vänner ändå.

2011-11-06 @ 13:48:56
URL: http://agressia.blogg.se/

Postat av: emily

Här kan du skaffa din gillaknapp :



http://www.designadinblogg.se/facebook-gilla-knapp-pa-blogg-se/

2011-11-06 @ 13:50:15
URL: http://agressia.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: