Det där med att vara trött.

Idag har det varit fullt upp, jag är helt slut och mina fötter värker.
Basgrupp mellan 9-14 på universitetet och förbereda inför fredagen.
Sedan skyndade jag mig hem och hämtade de små på dagis (det får man inte säga men jag kommer till det snart). Vi skyndade till barnläkaren eftersom mellanpojken gör andningsuppehåll och har svårt att andas på nätterna, vilket leder till panik och alldeles för lite sömn. Halsmandlarna var som vi trodde jättestora och pekade bakåt ner mot luftvägarna. Han ska få en remiss till öron-näsa-hals för ännu en undersökning och för att besluta om en operation blir nödvändig.

På väg hem från barnläkaren plockade vi upp stora pojken på fritids och åkte till affären. Det gick bra att handla idag, det är inte alltid roligt att handla med tre trötta barn, men idag var de duktiga. Det som gjorde mig smått irriterad var när vi kom till självskanningskassan. Jag hade försökt scanna ett paket "Icas kokkorv" och det gick inte, killen i kassan säger att den inte får säljas mer. Jag undrar ju självklart, och frågar det också, varför den då ligger framme i kyldisken om den inte får säljas. Då vinkar han till sig en annan kille och säger: "kan du berätta för henne varför vi inte får sälja den här", han får mig alltså att låta som en jävla idiot som inte förstår någonting. Den andra killen upprepar samma sak. Det var säljstopp på korvarna för att de utgått ur sortimenten. Jag tyckte i alla fall att jag skulle få köpa korven, synd på grisen att behöva dö och bli korv och så ska dem bara slänga en massa korv i önödan.
Idag blev det alltså inte korv med bröd till lättmiddag eftersom ingen av killarna erbjöd sig att hämta ett annat paket åt mig.

Vi åker hem igen och serverar INTE korv ed bröd, vi hittade på något annat. Då inser jag att jag ska iväg på föräldramöte på DAGIS (jorå, jag säger dagis) och måste skynda dit.
Vi samlas en massa föräldrar i rörelserummet och får massa information om ditten och datten, vi blir också tillsagda att lära oss, för att sedan lära barnen att säga FÖRSKOLA och inte DAGIS.
Det var också lite roande med en förälder som inte tyckte att barnen skulle behöva gå till skogen om det blåste ute för att de kan bli sjuka eller få ett träd i huvet....

Nu är jag i alla fall hemma igen och jag är sådär lättroad som bara jag kan vara på kvällarna.
Jag skrattar åt nästan vad som helst just nu, jag är verkligen slut..helt kaputt!
Jag tror jag fick med det jag ville.
Over and out.

Kommentarer


Postat av: Lisa

DAGIS DAGIS DAGIS!!! På Vincent dagis brukar de också påpeka det, men dagis sitter väldigt djupt inne i benmärgen hahahaha...

2011-11-22 @ 06:27:33
URL: http://www.pegapower.bloggplatsen.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: