Det där med vilda pojkar och våldsamma män.

Idag blev jag tipsad om en intressant artikel av en vän, och det var ett märkligtsammanträffande att en liknande sak som står i artikeln hände mig idag (och inte bara idag, utan det har hänt många gånger förut).

Här är artikeln:
http://www.fria.nu/artikel/90837

Det här hände mig idag:
Jag gick som vanligt och hämtade stora pojken på fritids, tillsammans gick vi vidare till DAGIS för att hämta de små. Som alltid när jag och stora pojken kommer in på avdelningen brukar de små kasta sig på oss för att sedan kasta sig på golvet, rulla runt och spela pajas, alltid med deras underbara klingande skratt.
I soffan sitter två fröknar varpå den ena säger: "Det måste vara väldigt jobbigt att ha tre pojkar va?!".
Jag blir sådär pangförvirrad och säger: "det är väl inte för att de är pojkar, klart att det kan vara lite tufft, men inte för att de är pojkar utan för att de är tre (barn, inte pojkar, barn)".
Hon tittade bara på mig och sa ingenting mer.

Jag är ledsen, men ingen kommer någonsin kunna övertyga mig om att det skulle vara jobbigare att ha tre pojkar än tre flickor. Jisses.
Om ni skippade att läsa artikeln: läs den så kommer ni förstå vad jag menar.

Kommentarer


Postat av: Sara

Jag tror (missförstå mig rätt) men att grabbar är jobbiga i den här åldern (2-10år) men sen i tonåren är det nog värre med flickor

2011-11-30 @ 23:19:35
URL: http://minbebis.com/blogg/nanny/

Postat av: Charlie

Om du läste ordentligt så måste du ju förstå attdet är ju just såna uttalanden som gör att de här tankarna fortlever.

2011-11-30 @ 23:24:39
URL: http://horfiwiel.blogg.se/

Postat av: Josefin moberg

Ja, det är ju för att typ alla tänker så som de blir så!! Kul att du tog upp artikeln Charlie!

2011-12-01 @ 22:50:03


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: