Inseminera singelkvinnor?

Ja, det är ju en debatt som är ganska het just nu. Jag tycker självklart att singelkvinnor ska få insemineras. KD:s argument om att barn har rätt till båda sina föräldrar känns gammalt och utnött, vad skulle det göra om barnet/barnen får "bara" en älskande förälder, det är ju inte så att alla barn lever med två föräldrar eller målsmän.


Hur som helst. Det jag stör mig på är att många singelmän nu går bärsärk för att de minsann också vill kunna skaffa barn på egen hand. Javisst ska ni också få det, det går ju att ordna...men inte genom insemination.. om man inte är en man med livmoder (jodå, det finns också). Här får vi arbeta med adoption eller surrogatmammor.

Min poäng är i alla fall:
Nu är det helt plötsligt okej att börja säga att samhället är ojämställt, som vissa av oss har sagt i väldigt MÅNGA år. Vet ni varför? Jo, för att nu är det MÄNNEN som ät i kläm.
Annars, när kvinnor (och vissa män såklart) säger att samhället är ojämställt när det kommer till yrken och löner osv osv så får vi allt höra att vi ska sluta klaga och BLA BLA BLAAAA.
Men nu när männen (NORMEN) är i kläm JA DÅ KAN VI BÖRJA SNACKA OM DET OJÄMSTÄLLDA SAMHÄLLET.





Kommentarer


Postat av: Dan Syndrom

Men är det en rättighet att få barn?



I så fall borde ju surrogatmammor också tillåtas, och jag vet inte...

2012-03-08 @ 11:37:45
URL: http://www.dan-syndrom.se

Postat av: Emily

Jag tycker inte de borde få insemineras faktiskt. Jag själv som inte har en pappa har en saknad inom mig, och en mamma kan inte både vara mamma och pappa. Jag tycker faktiskt det är väldigt själviskt då man inte tänker på vad som är bäst för barnen. Varför välja att endast ha en förälder till sitt barn? nee

2012-03-08 @ 12:25:59
URL: http://agressia.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: